Aktivity projektu

  • 1. Realizace vstupního Development centra (dále jen DC)- ověření úrovně kompetencí
    • časová náročnost: 1 skupina (6 - 8 osob) = 6 vyuč.hod
    •   cíle:
      • ověření úrovně klíčových kompetencí u vybraných pedagogů ve vazbě na rozvojové aktivity, tzn. kompetence komunikační (schopnost naslouchat, analyzovat otázku, kreativní odpovědi, flexibility, empatie) a kompetence emoční (schopnost řešení krizových situací, rozpoznání emočních typů a nálady, schopnost získání dominance apod.)
      • pedagogický přínos v podobě ukázky a představení využití této metody „development centra“ pro zmapování úrovně znalostí a dovedností studentů ve výuce
  • 2. E-learningová podpora k akreditovanému kurzu
    • časová náročnost: dle zkušeností 8 – 16 hod samostudia
    •   cíle:
      • získání teoretických znalostí potřebných k následnému akreditovanému kurzu MŠMT ČR „Školitel, lektor zkušenostního učení
  • 3. Absolvování 7-denního akredit. kurzu "Školitel, lektor zkušenostního učení“ (6dnů plus 1 den závěr. zkouška)
    • časová náročnost: 
      •  3 x dvoudenní školení (ubytování, strava, cestovné zajištěno) pro 1 skupinu pedagogů (10 – 12 osob),
      • 1 den závěrečná zkouška (8 vyuč.hod)
    • cíle:
      • realizace 6-ti denního tréninku lektorských dovedností v oblasti zkušenostního učení (3 dvoudny)
      • rozvoj komunikačních dovedností (předávání informací, naslouchání, kladení otázek), prezentačních technik (forma struktura, obsah, přizpůsobení posluchačům), krizové komunikace (zvládání námitek, nepozornost publika), didaktika výuky (interaktivní techniky, zpětná vazba, vizualizace), metodika výuky (učební cyklus, příprava materiálů, zvládnutí tréninku), lektorské tipy, triky, finty pro udržení pozornosti apod.
      • 1-denní závěrečná zkouška, předání certifikátu 
  • 4. Individuální aplikační konzultace
    • časová náročnost: 1 – 3 konzul.hodiny dle potřeby
    • cíle:
      • konzultace účastníkům akreditovaného kurzu týkající se aplikace získaných poznatků a dovedností do své pedagogické praxe
      • pomoc při odstraňování bariér při jejich aplikaci
      • poradenství dle individuálních potřeb
  • 5. Exkurze ve firmách, náhledy na firemní školení
    • časová náročnost:
      • pro 1 skupinu pedagogů (10 – 12 osob) 1 denní exkurze (6 vyuč. hod)
      • 1 x náhled v rozsahu 4 vyuč. hod.
    • cíle:
      • získání inspirace, poznání nových metod, postupů apod. z firemního procesu vzdělávání
      • účast na náhledy firemních školení vedených formou zkušenostního učení
  • 6. Zaškolení pedagogů do role „Interní kouč školy“ včetně vytvoření jeho interního kurzu zkušenostního učení  
    • časová náročnost: 4 denní školení (2 x dvouden) se zajištěním ubytování, stravy, cestovného
    • cíle:
      • zaškolení vybraných pedagogů škol (cca 12 – 14 osob) (z jedné školy cca 2 osoby) do role Interního lektora školy, který bude do technik zkušenostního učení ve výuce zaškolovat své další kolegy pedagogy, kteří se neúčastnili tohoto projektu
      • vytvoření nenáročného obsahu kurzu, který ve své škole po ukončení projektu budou školit a předávat dále své zkušenosti z oblasti zkušenostního učení (využívání interaktivních technik ve výuce, příkladů z praxe apod.)
  • 7. Vytvoření e-learningové podpory k výuce pedagogů
    •  časová náročnost:
      • 2 x 6 vyuč. hod školení
      • cca 8 – 16 vyuč. hod samostatné práce na tvorbě podkladů pro e-learningový kurz
    • cíle:
      • vytvoření e-learningové podpory pro výuku vybraného předmětu
      • zaškolení pedagogů k tvorbě e-learningových opor a metodiky a didaktiky využívání e-learningové metody vzdělávání

 

Vyhledávání

© 2009 AHRA