Napsali jsme

  • Revoluce v rozvoji lektorů?

V systému rozvoje lektorů dalšího vzdělávání musí podle mého názoru nastat opravdová revoluce. Pokusím se vysvětlit, co mě vede k tomuto názoru. Co je nejdůležitější v procesu rozvoje lidských zdrojů? Typickou odpovědí zainteresovanách zřejmě bude lektor. Určitě by se vzhledem k rozsahu celého rozvojového procesu dalo polemizovat, zda je důležitější pečlivá diagnostika potenciálu či ... [zobrazit celý článek]

Petr Kazík, Andragogika 3 - 03/2012

  • Desatero otázek pro hledání  kvality vzdělávání

Doba rozmařilého vyhazování prostředků a formálního naplňování hesla „Však školíme!“ je pryč. Začněme investovat do lidského kapitálu. Vzdělávání a rozvoj nabízí dnes kde kdo. Jak tedy vybrat toho nejlepšího? Při takové úvaze vám může být inspirací náš článek.

Petr Kazík, 05/10

  • Klíčové kroky k efektivitě vzdělávání

Spolu s týmem personalistů jsme na konci roku 2008 začali definovat zásady efektivního vzdělávání. Důkazem našich správných úvah je pět firem, ve kterých zmíněné zásady realizujeme. Navíc naše kroky získaly podporu vedení společnosti v době, kdy se firemní finance spíše krátí. Zmíněné kroky najdete zde:

Petr Kazík, 05/10

  • Krize musí přinést změny v systému dalšího vzdělávání. Jaké změny to budou?

Šetřit, spořit, snížit náklady a podobná slova teď skloňují firmy ve všech pádech. Proč firmy jako první a bez větších diskuzí škrtají výdaje na vzdělávání, když jako jeden muž tvrdí, že "rozvoj lidí je pro konkurenceschopnost firmy klíčový"? Článek zde.

Mirek Konvičný, 04/10

 

 

 

 

  • Úspěšná psychodiagnostika pracovníků výzkumu a vývoje

Asi se shodneme na tom, že ti, kdo pracují ve vývoji a výzkumu, musí být tvořívé osoby. Jak ale zjistit, jak moc je někdo tvořiv a inveční? Na to se ptal i náš klient, závod Viadrus - člen skupiny ŽDB GROUP a. s. Proto si nás povolal, abychom ohodnotili míru kreativity u jeho pracovníků vývoje a výzkumu. O tom, jak to celé probíhalo a dopadlo, je tento článek.

Lenka Kováříková, 03/10

  • K jádru věci ... 

Před časem jsem slyšel od našeho klienta, vynikajícího ředitele, úvahu o tom, který kurz nebo které školení v jeho managerské praxi mělo pro něj největší význam. Vzpomněl si na seminář o budování strategií. Lektor přišel do ... [zobrazit celý článek]

 Petr Kazík, 10/09

  • Využití modelu EFQM (resp. RADARu) pro měření rozvoje lidských zdrojů

Ve vzdělávání, podobně jako v ostatních klíčových procesech, se hledá odpověď na otázku: "Jak být efektivní?" U vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů je systém měření zatím považován za velmi obtížný a vysoce subjektivní. Ve své dlouholeté praxi... [zobrazit celý článek]

  • 7 smrtelých hříchů firemního vzdělávání

Vybíráte si kurz či systém vzdělávání? Neorientujete se v nepřeberné nabídce vzdělávávacích firem? Chtete, aby vavše investice byla efektivně vynaložena s vysokou přidanou hodnotou? Stačí se vyhnout lektorům či vzdělávacím firmám, jenž se dopoučtění ... [zobrazit celý článek]

 HR Forum 2006

  • Vzdělávání pomocí interních lektorů

Ve srovnání s firmami EU vzdělávájí české firmy o dvě třetiny méně. Má-li se tato situace zlepšit, musí nastat změna též ve využívání firemních lektorů. Dosud využívájí firmy v ČR potenciál internich lektorů mnohem méně než je tomu ... [zobrazit celý článek] 

Moderní řízení č. 09/2007

  •   7 hříchů koučovaných

Dosáhnout dobrých výsledků koučování je i přes relativně široké know-how v této disciplíně zatím dost vzácné. Příčinou mohou být též nedostatky na straně koučovaných, kteří se nechtějí nebo nekokážou změnit. Pokud se vyvarují "sedmi hříchům" ... [zobrazit celý článek]

Moderní řízení, 11/2007

  • Automanažerské vzdělávání

Když nabádám manažery, ať se stále vzdělávají, často slyším námitku, že je to časově náročné a příliš odtažité od praxe. Proto jsme hledali cestu, jak koncipovat manažerské vzdělávání, aby bylo odrazem praxe, mělo vysokou ... [zobrazit celý článek]

Moderní řízení č. 9/2006

  • Moderní formy vzdělávání

400 let je snad dostatečně dlouhá doba i v naší konzervaticní zemi, aby se modrní myšlenky prosadily. Podle našeho velikána má být vzdělávání hrou. Měli jsem a máme smůlu, že jsme v rámci systému vzdělávání neměli příliš možností poznat ... [zobrazit celý článek]

Moderní řízení2005

  • Kritéria efektivity vzdělávání

Se vzrůstající sumou investic do vzdělávání poroste i tlak na jejich efektivitu a návratnost. "Není to však jen o sumě, ale o schopnosti investovat do vzdělávání cíleně, systémově a dlouhodobě," říká Ing. Petr Kazík ... [zobrazit celý článek]

Moderní řízení 2004

  • Vyladění individuálního manažerského stylu

Za patnáct let konzultační práce jsem došel k závěru, že nejdůležitějím požadavkem na řídící dovednosti je mít styl. Poznal jsem desítky, stovky řídících pracovníků. Každý z nich se velmi lišil. Ty úspěšné lze jednoznačně označit ... [zobrazit celý článek]

HR forum 2004

 

  • Manažerské konzultace. Pro koho, kdy a proč

Aktuální stav managementu? Nůžky znalostí a dovedností se neustále rozvírají. ... [zobrazit celý článek]

Moderní řízení č. 11/2003

  • Proč investovat do vzdělání vlastních lidí - desatero dobrých důvodů

Trendem současnosti jsou investice do rozvoje schopností pracovníků. Ve firmách se zahraniční účastí je to norma, v českých firmách jde o znak, že procházejí strategickým vývojem. Výše částky, kterou v naší zemi investují firmy do rozvoje lidí, činí ... [zobrazit celý článek]

Moderní řízení č. 05/2003

 

Vyhledávání

© 2009 AHRA

Vytvořte si webové stránky zdarma! Webnode